لیست بهترین کانال‌های یوتیوب فارسی زبان

بی شک میشه گفت یکی از بهترین منابع اینترنتی برای یادگیری هر چیزی توی دنیا، یوتوب هستش. YouTube که تلفظ درستش یوتوبه، دومین موتور جستجو قدرتمند توی دنیا هستش که تقریبن هر تیپ محتوایی توش پیدا میشه که البته این پلتفرم به شدت نسبت به قوانین کپی‌رایت حساسه و نظارت شدیدی توی این حوزه انجام میده. برای همین کپی کاری توش نزدیک به صفره و اگر کسی بدون ذکر منبع کامل اون محتوا رو کپی کنه، کانالش از این پلتفرم حذف میشه و این یک آسودگی خاطری به تولیدکننده محتوا میده.

متاسفانه به دلیل فیلترینگِ یوتوب توی ایران، فعالیت متخصصین مختلف توی این پلتفرم هنوز خیلی کمرنگ هستش و محتوای تخصصی و با کیفیت به زبان فارسی خیلی کم توش پیدا میشه و مخاطبین زیادی هم ندارن چون مردم هنوز با این پلتفرمِ فوق‌العاده آشنا نیستن.

به همین علت تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین کانال‌های یوتوبرهای فارسی زبان رو جمع‌آوری کنیم تا بقیه هم راحت‌تر بهشون دسترسی داشته باشن. توی این مسیر به دلیل انتشار این لیست توی فضای اوپن‌سورس گیتهاب، تعداد خیلی زیادی از دوستان سعی در تکمیل این لیست داشتن که همینجا از همشون بابت این همکاری تشکر میکنم.

این نکته رو بگم که این لیست شامل کانال‌هایی که توسط یک ارگان دولتی، یک خبرگزاری، شبکه تلویزیونی یا کانال‌های موزیک تولید شدن نیستش و فقط شامل کانال‌هایی که اصطلاحا توسط یک یوتوبر مستقل به زبان فارسی تولید شدن میشه.

پس خواهش میکنم موقع پیشنهاد دادن کانال جدید حتمن حتمن به این نکته‌ها توجه داشته باشین که شامل شرایط این لیست بشه.

در نهایت برای پیشنهاد کانال جدید، صرفا نام کانال و آدرس وب‌سایتش رو داخل فایل json مربوط به موضوع اون داخل پوشه subjects اضافه کنین و یک pull request ایجاد کنین.

فایل‌های json مربوط به موضوعات کانال‌ها

لیست داخل گیتهاب به صورت خودکار از روی اطلاعات فایلی که گفته شد، بازسازی میشه و هر بار بر اساس نام کانال مرتب میشه.

در نهایت این هم آدرس ریپو مربوطه داخل گیتهاب، امیدوارم واستون مفید باشه 🙂 :

https://github.com/SamaneYaghoobi/awesome-persian-youtubers

پ.ن: عنوان این پست به قصد یوتیوب نوشته شده تا موقع سرچ راحت‌تر پیدا بشه وگرنه اصلش یوتوب هستش 🙂

عضویت
با خبر شدن از
guest

0 دیدگاه
بازخورد در همین خط
دیدن تمام کامنتا

فوتر سایت

0
نظرت رو حتمن واسم بنویسx
کپی آزاد!
۱۳۹۵ - تااکنون